Premessa dell'autore alle sue poesie sulla Bibbia
Queste mie poesie in siciliano sulla Bibbia non sono nate da una motivazione religiosa e nemmeno da una motivazione contraria alla fede cristiana.
Esse altro non sono che le risposte un poco salaci ad un mio collega d’ufficio, protestante avventista o non so di quale setta, che giornalmente mi sciorinava dei versetti della Bibbia secondo il suo credo con la speranza di conquistarmi alla sua fede. Ovviamente io, che non ero del tutto digiuno della cultura biblica, in un primo momento cercavo di ribattere le sue argomentazioni; non riuscendo alla fine a trovare un elemento di intesa nella discussione, per fargli capire che conoscevo come lui la Bibbia e che non poteva quest’ultima ai nostri giorni completamente essere presa per oro colato, pensai bene di mettere in versi alcuni episodi che gli leggevo con l’intento di dimostrargli che il valore del libro non consisteva nel prendere alla lettera quanto scritto, ma nel capire i concetti spirituali espressi ed i valori di cui era l’espressione.
In sostanza volevo dimostrargli che alcuni episodi non sono certamente applicabili ai nostri giorni, poiché, tutto sommato, la Bibbia altro non è che l’epopea di un popolo, quello giudeo, scritto per spingerlo a riscattarsi ed a considerarsi il popolo eletto di Dio. Certamente venivano espressi dei concetti altamente morali ed erano quelli solamente da tenere in evidenza.
Avrebbe dovuto capire, infine il mio caro amico e collega, che chiamavo “Frati D’Addea, pecura di Diu”, che era piuttosto anacronistico e non certo calzante oggi citare , ad esempio, Salamone che aveva non so quante mogli e concubine oppure Davide che da re fece in modo che il marito della sua amante venisse ucciso per poterla sposare .
Su questa falsariga mi impegnai a ridicolizzare certe situazioni descritte nel libro sacro non tanto per vilipenderlo, ma per fargli capire che lo conoscevo meglio di lui e che inoltre davo il giusto peso al significato storico e morale degli episodi nell’ambito di una realtà molto diversa della nostra. Sicché ad ogni citazione rispondevo con una poesia satirica che avevo scritto prima a casa guadagnandomi l’appellativo di “miscredente”.
Alla fine però capì che con me perdeva del tempo e finì per non citarmi più i suoi versetti biblici ed a me è rimasto il ricordo del buon D’Addea e naturalmente quello che allora scrissi.
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Cunvincimentu
Nta chiddu ca tu dici amicu miu
mi pari c'é qualcosa ca non quadra!
Mancu mi piaci comu ti cumporti,
ca non mi pari tali e quali a chiddu
ca 'nsigna u Patreternu nta la Bibbia.
Si tu leggi di Luca lu Vangelu,
versettu trentacinqui si nun sgarru,
si parra di na povira buttana
c'appena vitti a Cristu stravaccatu
nta lu salottu di lu fariseu
si misi a quattru peri e pocu manca
ci lava puru li cugghiuna. Zittu,
ca nun staiu bistimmiannu! Tu lu sai
ca nta ddi tempi antichi di mutanni
nun c'era mancu l'ummira e pirtantu,
s'é veru comu dici lu Vangelu,
ca sta fimmina abbiava a tinchité
profumu nte capiddi e nta li peri
di Cristu ca giaceva, certamenti,
na smuvuta di l'anchi ci cunsenti
d'abbiarni qualche stizza (puru casu!)
chiù supra di lu pedi e di la jamma.
Di stu fattu lu Cristu 'un si scumponi.
Friscu e giummutu li carizzi assuppa
e li vasuni a lacrimi frammisti
e, datu ca liggeva nta la menti
e sapia chi pinsava u fariseu,
ci cunta la parabula de debiti,
sparannu la sintenza, si non sbagghiu
pi vucca di Simuni pronunziata,
ca voli beni chiù assai lu Signuri
cu ci havi chiù piccati pirdunati.
Siccomu a mia piaci tirari i fila
du discursu e di 'n-soccu leggiu aviri
na murali, parramu di stu fattu
e si tu si’ d'accordu cunchiuremu.
'Nprimisi 'nprimisi mi pari chiaru
ca Cristu nun guardava tra li jammi
lu sessu di la genti ca vuleva
salvari du dimoniu e mancu dava
sustanza e pisu o tipu di piccatu.
'Nsecundisi mi pari ca lu Cristu
nun si scantava d'essiri vasatu
mancu di li buttani chiù buttani
e, chiddu ca chiù vali, dimustrava
ca lu divinu amuri 'un é cunnanna,
ma redenzioni di l'umanu statu.
Si Cristu, ch'era Cristu, 'un ascutava
li pregiudizi antichi di l'ebrei
e 'n-autra vota, si non sbagghiu, dissi
sempri a favuri di na gran buttana:
" cu piccati 'un havi accuminciassi
a pitruliata." (settimu versettu,
Vangelu di Giuvanni), pirchì rumpi
e ti cumporti comu 'n-fariseu?
Lu fimminili statu 'un é piccatu!
Si chiddu ca ti spingi é malu sangu
é megghiu ca curreggi lu to fari,
pirchì chissu é piccatu. E chi piccatu!
Fratuzzu beddu 'un ha significatu
sapiri lu Vangelu e nun capiri
lu cori di la genti e li so peni.
'Un é megghiu forsi leggiri di menu
Vangelu, libbri sacri e cosi vari
ed essiri chiù boni nto pinseri?
A tragedia de figghi di Davidi
La musa invocu chiù di l'autri jorna
pi cuntarivi interu 'n-fatticeddu,
unni d'amuri si parravu e corna
ca rumpiri 'un si ponnu cu scarpeddu.
C'era na vota 'n-re di la Giudea,
ca a forza ‘i furnicari a cafudduni
cu cui ci capitassi e fussi ebrea,
ci aveva figghi sparsi in tutti i gnuni.
E, tantu pi non fari cunfusioni,
a figghi nati di diversa matri
casa diversa detti e donazioni,
puru si forsi 'un era a tutti patri.
Forsi é megghiu diciri ca vi parru
di figghi nati di diversu lettu
a lu re Davidi, accussì non sgarru
supra sta storia ca pigghiai di pettu.
Li picciotti Tamara ed Assaluni,
figghi da stissa matri, comu sacciu,
stavanu a parti du fratastru Annuni,
ca primu nacqui, pi non dari impacciu.
Dici la Bibbia ca Tamara fussi
di na biddizza tali ca firmari
faceva in siccu treni e filobussi....
Pi favuri D'Addea nun parrari!
Nun c'eranu a ddi tempi'n-soccu dissi,
ma siccomu mi veni bona a rima
ascuta in santa paci quantu scrissi
pirchì 'un si tratta cca di fari a scrima!
'Nunca! Ripigghiu du discursu u filu!
Sta carusidda ancora virginedda,
appitittusa e nivura di pilu,
tisori aveva sutta la gunnedda
risplindenti luntanu chiù di 'n-migghiu.
Pareva ca a cunvegnu u Patreternu
chiamatu avissi Veneri e so figghiu
pi farni tentazioni ‘i veru infernu.
E 'un era 'n-casu sta biddizza granni,
pirchì lu Patreternu ca non dormi
pi cummigghiari Annuni di malanni
di chista si sirvivu e di so formi.
Stu pezzu ‘i bestia, comu 'n-maccarruni,
perdi la testa pi Tamara tutta
e va chiancennu peni gnuni gnuni
pirchì la voli ad ogni costu ‘i sutta.
Quannu vidi lu pettu ca cuntorna
la vesti e spingi tuttu quantu in fora
e l'annacu di l'anca ca ritorna,
comu a Catania fa la cannalora,
e lu nasiddu mudillatu a chiummu
supra la vucca ca lubrica ridi
e l'occhiu cilistrinu ‘i pisci stummu
e li capiddi ca di sita cridi,
nun sapi chiù chi fari lu mischinu!
Senti lu spinnu d'abbrazzarla forti,
di furnicari comu 'n-marucchinu,
senza pinsari ca su' cosi storti.
S'arrusica li manu, si dispera,
si percia la midudda e si scumponi.
Trova infini lu modu e la manera
di soddisfari a pienu a so passioni.
Pi futtirisi di so patri a figghia,
sintiti chi s'inventa stu fitusu,
spingiutu di 'n-parenti, ca cunsigghia
cu malizia a cummettiri l'abusu.
Nu beddu jornu dici ca sta mali,
s'attacca in testa la pannizza janca
e vistu ca 'un c'eranu spitali,
si curca e fa sapiri ca ci manca
lu sustegnu di medici e 'nfirmeri.
Abbannunatu in funnu di lu lettu,
parenti 'un havi, soru ne muggheri
e si lamenta di 'un aviri affettu
e mancu pani duru pi mangiari
e pasta fritta ca ci piaci tantu!
Lu re cumanna allura di mannari
Tamara nti so frati pi lu vantu
ca godi sta carusa nta frittura
di li cosi impastati c’a farina,
e si pighiassi d'iddu pena e cura
comu soru ristannuci vicina.
Pigghia Tamara un munniu di farina,
pripara cu sulerzia la paredda,
s'abbia lu sciallu supra la carina,
s'aggiusta li capiddi a curunedda
e curri nti so frati ad ali aperti.
La picciotta ca 'un era scannaliata
e ca pensa di fari li frittati,
comu arriva pripara la impastata.
Metti nta na maidduzza di farina
'n-munzeddu nicu, lu scucuzza 'n-pocu
e poi lu scava in centru a manu china
e, mentri la talia 'n-occhiu di focu,
pigghia 'n-bucali d'acqua di la fonti,
la quadia tanticchedda e poi la versa
e impasta, misa 'n-pocu a culu a ponti.
Beddu ca la paredda lustra abbersa
supra lu fucularu di mattuni,
ddu gran vastasu di so frati
l'afferra comu fannu li crastuni
accalurati e tosti nta li strati.
La povira carusa si rigira,
lu guarda a vucca aperta e l'alluntana,
ma cu chiù forza Annuni si l'attira,
ca si livò d'incoddu a pilandrana
e tuttu nudu comu 'n-saracinu
lu sessu ammustra, ca jargiutu e feru
na subbia pari ribummata in chinu.
Vidennuci ddu cosu tuttu interu
la mischinedda, ca 'un sapeva nenti
di masculi arrittati, pigghia scantu
e pi quantu la forza ci cunsenti
lu respingi e lu preja comu 'n-santu.
- Pirchì mi scappi?, dissi, Si ti scanti
ca semu frati e soru, 'un ha impurtanza!
Comu capiri poi de libbri santi
d'Adamu ed Eva tutta a figghiulanza
sula tra d'idda si multiplicavu.
Di certu soru canusceru frati! -
- Ma 'un é pi chistu Annuni!, riplicavu
Tamara in chiantu, Su' cosi scuntati!
Tuttu u fattu mi linchi d'emozioni,
ma di lu re mi scantu e d'Assalunni.
Non vulissi ca tutta sta passioni
ni dassi dopu sconsu e peni funni!
'Un é megghiu ca facemu i cosi boni
e ni parramu o re ch'é nostru patri
accussì tu tranquillu a trumma soni
e nun passamu nui comu dui latri? -
- Ma poi ci lu dicemu, babbasuna!
Nun fari a scimunita, veni cca,
ca t'arrusicu tutta a muzzicuna!-,
dissi lu porcu tastiannu cca e dda.
Tamara allura tutta s'arrimodda.
Mentri lubricu Annuni l'arrimina,
si spogghia tutta, in corpu si lu incodda
e di panza si duna e di carina.
Chianceru l'angileddi nta lu celu
vidennu frati e soru fari incestu
ed a ddu pazzu ci livaru u velu
beddu ca già finia di dari 'mmestu!
Forsi pinsannu ca 'un c'era bisognu,
nun si curaru di livari veli
di l'occhi di Tamara, ca stu sognu
chiù duci ci pareva di lu meli.
Si foru l'ancileddi nun é certu,
ca a Bibbia nun lu dici in viritati!
Sta di fattu c'Annuni veru spertu
dopu ca ci passaru li vintati
di masculu in caluri, stramannavu
la soru in malu modu da so casa.
A dda carusa u cori ci abbruciavu!
Di virginedda a fimmina vastasa
si intisi declassari cu dda munta.
Cu la paredda ancora impastizzata
ad Assaluni s'apprisenta e cunta
ca di so frati vinni svirginata.
Nun sacciu si nta Spagna aviti vistu
lu toru ch'é pungiutu nta lu bagghiu,
ca furria e pari 'n-pazzu! Accussi chistu,
scavaddannu, s'arrusica lu quagghiu!
Comu d'Apollu lu parrinu Crisi,
vicinu o mari burdillusu chiama
lu Diu farsu e bugiardu ca lu intisi
a pesti manna comu dici a fama
contru a li Greci c’arristaru fritti;
accussì chiantu in celu leva granni
lu principi Assaluni a manu stritti.
Addumanna s'é giustu ca lu scanni
a ddu gran figghiu di buttana e cani
di frati, trarituri du so sangu!
- Cutiddati cu l'agghiu comu u pani
ci vonnu pi cu nata nta lu fangu!-
Ci dissi lu Signuri incazzuliatu.
'Nte nostri tempu certu da lupara
Annuni nta na gnuni stinnicchiatu
l'avissiru truvatu! Ma 'un si spara
ancora nta ddi tempi ca vi parru!
Assaluni si suca la cucuzza
ma nun si scorda affattu di lu sgarru.
Quannu pari ca ormai li corna appuzza,
frati e fatasri tutti invita a festa.
Cu lu mangiari puru u vinu duna
a ciumi e quannu già furria la testa
ammazza Annuni a corpa di vastuna.
Pinsati a lu duluri di lu patri,
ca si truvò di bottu: 'n-figghiu mortu,
'n-autru assassinu di lu frati e matri
forsi la figghia svirginata a tortu.
Cunnanna s'assuppavu l'assassinu,
ca fora s'a squagghiavu da Giudea.
'Un é dittu si finivu nta 'n-casinu
la vergini spunnata o siddu prea
nta 'n-cunventu di Soru Franciscani!
Comu sempri finisci nta sti casi,
ca cu campa s'arrusica lu pani
ed a cu mori sulu morti trasi,
lu principi Assaluni vinni tostu
pirdunatu e, si pensa, puru a figghia.
Lassati ca u pinseri me ripostu
vi dicu e poi finisciu: - Chi famigghia!
A storia di Sansuni
Vinni lu tempu infini di parrari
di tia Sansuni capiddutu e forti
ca d'Erculi l'immagini mi pari,
dicennu quali fu to tristi sorti.
De Giudici nto libru, ch'é viraci,
(tridicesimu capu, li versetti
cummeni li lassamu stari in paci!)
si cunta quali foru netti netti
li primissi da nascita di st'omu
(pi vuluntà divina senza menu!)
Du pirchì cca si parra e du pircomu
Sansuni vinni o munnu Nazirenu.
A la manera du Pelidi Achilli,
ch'era infatatu propriu nto carcagnu
ed ammazzava i genti a milli a milli,
pirchì Teti ci fici fari u bagnu
ancora nicu nta lu Stigi eternu
tinennulu pi ddocu, la putenza
di Sansuni faceva sulu pernu
nta li capiddi zazzaruti senza
macula di rasolu mantinuti.
Ma mentri Achilli aveva lu difettu
d'incazzarisi mentri si discuti,
l'ebreu Sansuni ci avia nta lu pettu
l'inclinazioni a perdiri la testa
davanti a fimminili annacamentu.
Cu la prima ca ci faceva festa
de fatticeddi so facia cummentu.
A pigghiarlu pi prima pi lu culu
fu na picciotta ch'era filistea.
Forti e tistardu comu 'n-veru mulu
muggheri si la fici comu ebrea.
Ma chista rivilò la numinagghia,
ca Sansuni aveva fattu veru strana,
ci fa li corna e matrimoniu tagghia.
Sansuni allura cu na durlindana,
fatta cu 'n-ossu di nu sceccu mortu,
minnitta fici di li Filistei.
Ma 'un c'é peggiu di cu nasci stortu,
ca nun ci ponnu esempi e mancu prei!
Nun ci abbastavu a prima filistea
ca tradimentu e corna ci purtavu!
Ddi tempi dda viveva nta Giudea
na fimmina chiù duci i meli i favu,
mannata apposta di li Filistei
a buttaniari comu nenti fussi
pi fari la spia contru di l'Ebrei.
Chiddu ca fannu Miricani e Russi,
l'arti di spiari, puru tannu c'era!
Avia precisu scopu di scupriri,
sta fimmina, lu modu e la manera
d'acchiappari a Sansuni e di tiniri
'mbrigghiata la so forza spavintusa.
Sintiti chi cumbina 'n-pilu sulu
di na picciotta, siddu la jarrusa
ammustra pettu , cosci, sticchiu e culu!
Annigghiulutu nta lu baccalaru,
Sansuni cunta la segreta fonti
di la so forza e dici beddu chiaru
ad idda forsi misa a culu a ponti
ca a 'nfatatura ci havi nte capiddi.
Comu lu suli tumma nta lu mari
mentri lu celu si linchi di stiddi,
accussì Sansuni dopu u trabbaccari
s'abbia nto lettu e dormi beddu in chinu
e nun senti la forbici ca tagghia
e quannu s'arrusbigghia lu mischinu
la corda senti inveci ca l'ammagghia!
'Ncatinatu ristò finu a la morti
ca Diu ci detti insemi a forza infini
pi farlu granni nta la malasorti
e dirlu Nazirenu finu a fini.
Forti di pilu, s'imbriacò di pilu
pirchì stricannu pilu contra pilu
attunnari si fici di lu pilu,
pirdennu forza libirtati e pilu!
A mia mi pari ca la Bibbia insigna
ca l'omu forti siddu futti e parra
qualcuna trova ca ci fa la tigna
e lu culu ci pigghia e ci lu sbarra.
La storia di Salamuni
Sta storia di lu re di la Giudea,
di Salamuni dicu, l'omu giustu,
'n-problema matematicu mi crea,
ca ridiri mi fa di veru gustu.
Di setticentu fimmini maritu,
dici la Bibbia tali e quali
ca tri cantari ancora senza ritu
prescrittu di la liggi maritali,
si tineva pi spassu e pi dilettu.
Si nun sbagghiu li cunti st'omu santu
lu nummaru di milli giustu e nettu
di fimmini tineva in ogni cantu.
Siccomu curri fama ch'era giustu
e si vi ricurdati nta na banna
parrava di spartiri giustu giustu
nu picciriddu a pezzi, a me dumanna,
ca trasi a pilu cu lu tema postu,
é di sapiri comu u galantomu
facissi a dari 'mmestu ed a chi costu
a tutti pari pi lu so bon nomu.
Si tinemu lu cuntu de fistivi
(lu sabbatu l'Ebrei v'arricordu
ca 'un facevanu nenti ca si scrivi),
l'annu pisatu a nettu e nun a lordu
'un é chi—assai di tricentu jorna in tuttu.
Mittentu in proporzioni lu tricentu
cu milli esattu nesci fora 'n-bruttu
rapportu di frequenza in gudimentu
pi sti poviri fimmini suggetti,
a menu che stu forti salamuni
nun si sparassi milli corpa netti
tutti li jorna cu lu so cannuni!
E vistu ca 'un ci sunu avocazioni,
interinati, tempi cumulati,
mancu decreti di sostituzioni
'n fattu di pilu e cosi assimilati,
sti milli corpa tutti di cannuni
'un puteva diligari mancu in parti
a li ministri u nostru Salamuni,
custringiutu a jucari ch'e so carti.
Cumporta almenu na menz' ura in puntu
'n-sulu corpu sparatu cu sustanza
e la mittuta in canna puru in cuntu:
pi milli corpa 'n-jornu 'un ha bastanza!
Facemu ca stu re sancissi all'ura
di stbiliri toppi a chinnicina
pi soddisfari a turnu ogni signura:
lu migghiaru scala a cinquantina,
cu l'impegnu precisu giurnaleri
di sparari u cannuni in sichitanza
pi dudici uri comu 'n-muschitteri.
Mittemu ca ci avissi sta pussanza
comu faceva pi lu restu st'omu
a dormiri, mangiari, guvirnari,
sapennu inoltri ca si fici nomu
di perdiri jurnati pi spaccari
lu pilu in quattru nta li tribunali?
Facennu la mitati di cinquanta
s'agghica giustu a quota sindacali!
Ma sei uri di cannuni ca ti canta
cumporta sulu 'n-assaggiata a stentu
'nta 'n-misi i cosi duci a li signuri,
ca sunu in tuttu deci voti centu!
Sulu pi fari calculi sicuri,
nto sviluppu di turni 'un fatti mali,
pensu ca jorna ni pirdissi tanti
st'omu rettu, ca infini lu totali
de risultati fussi chiù pisanti!
In summa nun tirannu a corda ancora,
sugnu cunvintu ca stu Salamuni
chiù menu i quattru o cinqu voti i fora
nisceva nta jurnata lu cannuni
e di certu nun sempri cu custanza!
Pensa si ci facissi mali a testa
oppuru u peri o la stissa panza
o qualcun'autra cosa chiù mulesta
ci pighiassi d'incoddu i tantu in tantu.
La conseguenza di sti fatti certu
é ca st'omu, di la giustizia vantu
e ca la storia voli puru spertu,
tineva milli donni in pinitenza
cunnannati innuccenti nta la corti
ad osservari tutti l'astinenza
senza aviri spiranza i bona sorti.
Siccomu certi cosi 'un sunu tali
d'essiri suppurtati a pisu mortu,
certamenti qualcuna chiù giniali
pi cuntu so si guvirnava l'ortu.
Accussì comu fici a matri stissa
di chistu nostru amicu Salamuni;
di Bettisabea parru ca 'un fu fissa
d'aspittari pi sentiri u cannuni
ca turnassi u maritu di la guerra.
Comu cunta la Bibbia in veritati
a la cedda di Davidi s'afferra
sta fimmina c'avia sensi addumati.
E siccomu a cu futti e si ni futti,
lu dici puru lu proverbiu anticu,
lu Patreternu ni pirduna a tutti,
sta Betty persi sulu u figghiu nicu.
ca vinni prima di stu fattu impuru
e dopu addivintavu la muggheri
du re di la Giudea figghiannu puru
stu Salamuni senza chiù pinseri.
Si puru sta facenna fussi vantu,
a mia nun pari cosa tantu strana
ca stu gran re putenti, st'omu santu,
fussi curnutu e figghiu di buttana!
Supra la criazioni
Lu Patreternu 'n-jornu si stuffavu
di svulazzari supra di lu nenti
cu l'ali aperti comu aceddu in volu
e nun avennu propriu nenti i fari
tutta na vota pinsavu di criari.
Lu primu jornu cu 'n-suspiru sulu
fici la luci e notti e jornu foru;
la secunna jurnata mari e celu
tuttu di 'n-corpu netti scumpagnavu;
lu terzu jornu la terra siparavu
du mari e la vistivu d'erbi frischi,
di pianti, siminzeddi, frutti e fogghi;
lu quartu jornu suli e luna, stiddi
e nuvuli impicavu nta lu celu;
lu quintu jornu cu 'n-ciatuni sulu
di pisci u mari e d'acidduzzi u celu
linchivu tutti e giniranti puru;
lu Patreternu nun s'accuntintavu
di chiddu c'avia fattu finu allura
e la sesta jurnata a didicavu
a la criazioni di l'armali in terra.
Dopu ca fici tutti quanti i speci
c'ancora avemu d'animali o munnu,
decretavu di criari l'omu tali
c'assimigghiassi ad iddu tuttu quantu,
ca suvrastassi la natura intera
e lu chiamassi patri in sempiternu
e ginirassi cu diversu sessu
na granni discindenza supra a terra.
Dopu sei jorna di travagghiu intensu,
lu Patreternu ca nun era stancu
la settima jurnata 'un fici nenti,
pi lassarici all'omu insignamentu
d'adurari ssu jornu lu Signuri.
Pi criari l'universu tuttu interu
Diu si sirvivu sulu di pinseri
e di ciatuni e corpa d'occhi in siccu,
ma quannu criavu l'omu vosi dari
'n-impronta pirsunali p'insignari
ca a Diu assumigghia, ma ca veni i nenti.
Pigghiò di fangu quattru cardarelli
e travagghiannu comu 'n-artigianu
ni fici 'n-pupu tuttu sanu e tali
c'arrispicchiassi d’ iddu lu mudellu.
Ci fici testa, corpu vrazza e jammi,
capiddi, nasu, vucca, frunti ed occhi
e tra li jammi sessu masculinu
cu l'apparatu genitali posi.
Cu na ciusciata infini desi vita,
'nsemi a ragiuni vuluntati e gustu,
o pupu ca di carni addivintavu.
Si cumpiacivu Diu di l'opra fatta
e dissi nun é giustu ca ni resti
senza cumpagna st'omu appena fattu.
Di supurusu ventu l'invistivu
e da custata ci pigghiò na parti,
la mudillavu cu sapienti manu
e, quannu all'omu u sonnu ci passavu,
si vitti accantu stari la cumpagna.
Forsi pi manu mutu la pigghiavu
cu cori tuttu chinu d'emozioni.
Lu Patreternu si cumpiacqui ancora
e cumannavu d'essiri filici
nto Paradisu fattu apposta p'iddi,
di crisciri cuntenti e fari figghi;
ma l'ordini ci detti perentoriu
di non tuccari di na pianta fruttu.
Comu l'aceddi cinguettanu allura,
quannu la primavera l'arrusbigghia,
disegni fannu in celu cu lu volu
e supra i rami stuzzicusi e duci
nta l'amuri su' tutti acchiffarati,
accussì l'omu a la cumpagna in terra
vivevanu d'amuri e spinsirati.
Ma lu dimoniu, l'angilu ribelli,
ca sfascia sempri i cosi boni e santi
l'aspettu di scursuni si pigghiavu
e cunvincivu a fimmina a piccari;
sapevalu ca l'omu é maccarruni
e ca bastava na carizza appena
pi farlu sragiunari comu nenti!
Sulu na mela smuzzicata a stentu
fici incazzari in chinu lu Signuri,
ca si squaravu comu st'omu fattu
vulissi accavaddari u stissu Diu.
Lu Paradisu in terra chiù non fu
e l'omu detti culu a travagghiari,
semza spiranza chiù di riturnari
unni fu criatu senza peni e morti.
La vita addivintavu pinitenza
pi stu piccatu tintu originali
e sulu cu a vinuta du Missia,
divinu figghiu di l'Amuri eternu,
spiranza ci havi d'essiri salvatu.
Chi bella storia! quanta fantasia!
Lu Spiritu divinu ca svulazza
di supra all'universu informi e vanu,
la luci ca cumpari all'antrasatta,
li stiddi, u suli, a luna impiccicati
e fissi nta lu celu cu 'n ciusciuni,
li terri ca cumparunu du mari,
lu munnu ca si popula d'incantu
d'aceddi, pisci ed animali tutti,
l'omu di crita fattu comu Diu
lu voli e la cumpagna nata d'iddu
e l'arvulu impidutu e lu scursuni
e l'omu pinitenti e pirchì mori
e l'omu tali a Diu ma nun é nenti,
lu tentativu d'eguagliari a Diu,
la punizioni e la spiranza persa
di na vita, ca c'era, senza morti!
Ju leggiu, cridu, ma cunvintu sugnu
ca sunu fruttu i fantasia sti cosi
ca fonu scritti ripurtannu a galla
pinsati di li tempi antichi a scopu
di dari insignamenti di murali.
Pirtantu, pensu ca c'é Diu sicuru,
ma ca sti fatti 'un hannu cunsistenza.
Ma lu viditi u Patreternu fari
pupi e ciusciari in celu comu 'n-pazzu
o svulazzari comu 'n-passareddu?
Dici beni la Bibbia ch'é criaturi
Diu d'ogni cosa, ma sti fatti ditti
sunu sulu in manera di cuntari
cosi adatti a la genti di ddi tempi.
Ma ci criditi pi davveru amici
ca a fimmina fu fatta di na costa
di l'omu addumisciutu in Paradisu?
'Un é veru forsi u fattu ca ddi tempi
sulevasi pinsari ca la donna
suggetta fussi a putistà di l'omu?
E l'accuppiata stramma di scursuni
e fimmina pi fari dannu all'omu,
nun vi pari sanciri la cridenza
di l'arti fimminili ca subissa
l'omu, lu perdi e tuttu lu sutterra?
Comu d'Omeru la canzuna antica
di fatti parra rumanzati e veri
e dici cosi di li Dei perversi
ca foru critti di l'antichi Greci,
a mia mi pari ca la Bibbia Santa
parra di cosi veri e rumanzati
c'hannu lu scopu sulu ben precisu
di spingiri l'Ebrei a la cridenza,
dicennu cosi incudduriati apposta
ca u Patreternu nun pinsò di fari
o ca diversamenti in celu fici.
Cu sta primissa, ca 'un é cosa i nenti,
leggiu la Bibbia ca rispettu sempri
ma 'un pozzu fari a menu di babbiari
supra li fatti in veru grussulani,
semza pi chistu sentiri rimorsu
e pinsamentu di pigghiari in giru
lu Patreternu ca lu munnu fici.
Nun facemu ca lu patreternu
ci ripinsassi…
Quannu lu Patreternu si stancavu
di fari ,n-soccu fici nta sei jorna,
supra na nuvula assittatu dissi:
“ora vinni lu jornu di ristari
a ripusari anticchia pi’ nsignari
all’omu ca si stanca e ca ‘un è Diu.
Nun fu cosa ca fici accussì bona,
ca subitu burdellu ni nascivu
tra l’omini criati appena ddocu
pi’ stabiliri si càpita di sàbutu
ssu jornu di riposu appena natu
oppuru dopu, lu duminicali.
Mancu finuta fu sta guerra santa,
ca nautra ni nascivu sindacali.
Nun basta na jurnata sulamenti,
dici qualcunu, ca ni sapi assai,
pirchì lu patreternu si scurdavu
di pricisari l’uri di travagghiu
di tutta a simanata ca passavu
facennu suli, terra, mari, celu
e l’autri cosi ca nun sunu picca.
Gira, rigira e vota, arrisuttavu
comu qualmenti u Patreternu fussi
contru u sindacatu, pirchì dui
hannu a siri li jorna di riposu
ca ci attòccanu all’omu ca travagghia
e noni sulamenti l’unità,
ca ci si voli dari appena appena.
Sugnu cunvintu ca lu Patreternu
cumincia propriu ad accucchiari dubbi
supra stu fattu di la criazioni,
non certu pi’ li pianti e pi’ l’armali,
ma propriu pi’ stu scemu fattu regi
di chiddu ca ‘un apprezza e tratta mali.
“Ci dicu di non travagghiari sempri
e ripusari na jurnata sula
nta la simanata … e ci pari picca!
Ci dicu ca lu pumu ‘un s’ha tuccari …
ed iddu si lu mangia e poi ci aggruppa,
ci dugnu la cunpagna pi’ la vita …
ed iddu si la futti e poi l’ammazza.
Nun parru di li figghi ca tra d’iddi
si dunanu la morti cu custanza
ancora prima d’invintari l’armi.
Nun parru mancu di l’autri purcati
ca pari cumminari sempri apposta,
ma, chista, dicu, di la misa in cruci
di lu figghiuzzu miu, ca mannai
pi’ pirdunari a tutti, nun m’a calu.”
Lu Patreternu daccussì pinsava
pirchì davanti aveva lu futuru,
ca pi’ d’iddu è prisenti, essennu Diu
e già videva Cristu misu in cruci
e tutti l’autri cosi brutti assai.
Ma ‘un fussi megghiu ca si ci ‘a finissi
di fari sti cusazzi tinti e lurdi
prima ca lu Signuri ci ripensa
e strogghi, comu fici già na vota,
li nuvuli assimblati tutti assemi?
Non dicu di santuni addivintari
uguali a picureddi nta l’aggiuccu,
ca tanticchia di sali nun fa mali
assemi a pipispezzi si vuliti,
ma porca miseriazza maliditta,
finèmula cu bummi e cutiddati,
finèmula di fari stragi a màtula
pirchì la vita è vita sulamenti
e cu’ la morti nun s’accucchia nenti
e fa ‘ncazzari puru lu Signuri.
Lu Vecchiu tistamentu
Quannu la storia leggiu di Mosé,
ca divintavu capu di l’Ebrei
e li salvavu contru l’Egiziani,
mi veni lu suspettu ca lu libru,
ca sacru è proclamatu nta la terra,
fu scrittu sulamenti da qualcunu
ca scopu aveva di fari granniusu
nu populu scunfittu e suttamisu.
Mi pari di capìri ca lu libru
fu scrittu tuttu paru pi’ l’Ebrei.
Di Salamuni,, Dàvidi rignanti
di Sàulu regi ca ‘mpazzivu puru,
d’Abramu, di Giuseppi e li so frati,
si parra in sichitanza, senza mai
citari chi successi all’autri genti
di la terra ca furu certu nati.
Di chisti si ni parra, pirchì fòru
vinciuti di l’Ebrei, prutiggiuti
di lu Signuri, ca li voli beni.
Vi ricurdati di li Filistei
e di Sansuni e puru di Golia
e di li fatti ca vi sunu scritti?
A mia mi pari ca stu libru è sacru
certu, ma sulu pi’ la genti ebrea,
ca mancu cridi ca lu Santu Cristu
nun è prescrittu ca vinissi in terra
nto Tistamentu ca chiamamu vecchiu
e chiddu ca c’è scrittu nto Vangelu
nun è dn cosa ditta in viritati.
E giustamenti ad iddi veni dittu
ca supra di la terra sulu Ebrei
sunu i figghi naturali du Signuri
e dacussi stu populu pirdutu
la forza trova d’essiri cchiù forti
pi’ vinciri cu’ prima li vincivu.
La nascita di lu matrimoniu
Quannu lu patreternu vitti misa
pi’ vistimentu novu
dda pampina di ficu
supra d’Adamu nta lu paradisu
ed Eva ca lu ciònnu s’ammucciava
cu na manu e li minni
si cummigghiava a stentu cu’ virgogna,
“mi pari, dissi, ca sti mascarati
lu fruttu s’ammuccàru
ca ‘un era di tuccari.
Videmu c’hannu a fari sti vastasi!”
S’assetta nta lu tronu e poi li guarda
cu l’occhiu ch’era chinu
di santa ‘ncazzatura.
Ad iddi, misi dinucchiuni, dissi:
“Ma bravi pi’ davveru Adamu ed Eva!
Ma chi pinsati ca sugnu minchiunazzu
a non capìri ca, nasciuti appena,
vuliti divintari comu a mia,
ca sugnu granni comu l’infinitu?
Nisciti di ccà dintra e ccmminati
mittennuvi li scarpi e li vistiti
vistu ca v’affruntati
di stari tutti nudi comu fici
e vi sintiti lurdi tutti pari.
Faciti ‘n-soccu voli u vostru cori,
ma si nun travagghiati, nun mangiati
e Tu, ca di virgogna pari china,
finu a quannu nun mori
assuppati u duluri di ss’ammuccu.
Cu’ pena e chiantu figghi
nto munnu tu farai,
pi’ chiddu ca facisti in paradisu
Tu, scimunitu cchiù di quant’è giustu,
ca ci pruvasti gustu
nun pinsari ca ti la passi liscia,
pirchì si sgarri sempri e non travagghi,
po’ fari sulu piscia.”
Daccussì nascivu nta lu munnu
la storia eterna, ca la vosi Diu,
di fimmini muggheri
e masculi mariti,
ca sempri assemi sunu cunnannati
a fari pi’ ristari a galla
supra sta terra, ca ‘un è paradisu.